Integrale aanpak LLD: van theorie naar dagelijkse praktijk

Annette Roetenberg, MSc.

Over de lezing

De invulling en uitvoering van een integrale aanpak LLD op het gebied van preventie, remediëren en compenseren met dyslexiesoftware is cruciaal voor de prestaties en de motivatie van leerlingen. Uit onderzoek blijkt dat de meerderheid van de Nederlandse leerlingen zich niet betrokken voelt bij het leesonderwijs op school. Als het gaat om leesplezier staat Nederland onderaan op de internationale ranglijst. Hoe kunnen we dit aanpakken? En welke rol kunnen digitale oplossingen hierbij spelen?

In deze lezing komen naast het theoretische kader tal van praktische voorbeelden naar voren, zodat we de theorie direct aan de praktijk kunnen koppelen.

Over de spreker

Annette Roetenberg is kinder- en jeugdpsycholoog en directeur Onderwijs en Zorg bij Lexima. Zij heeft ervaring met de diagnostiek en behandeling van leerlingen met lees- en spellingproblemen en is gespecialiseerd op het gebied van het inzetten van (compenserende) dyslexiesoftware. Daarnaast werkt ze al jaren met scholen die Bouw! inzetten als preventief programma om onnodige leesproblemen te voorkomen.

terug naar het programma >>

Inschrijven

voor de Masterclass op
donderdag 14 november 2019

Locatie

KAS evenementenlocatie
Bleek 13
3447 GV  Woerden

Locatie De Kas

Locatie De Kas interieur

Tijd

13.00 - 16.00 uur,  aansluitend een borrel tot 17.00 uur

Studiebelasting

3 uur

Kosten

€ 175,- per persoon

Datum

  • donderdag 14 november 2019

Accreditatie

Accreditatie voor deze Masterclass is aangevraagd bij:
- NIP Kinder- en Jeugdpsycholoog (K&J) / NVO Orthopedagoog-Generalist (OG)

Lexima Academie 2